Als Kindercoach stoel ik op mijn jarenlange ervaring met kinderen. Als onderwijsassistent in het speciaal onderwijs, als moeder, maar zeker ook als iemand die altijd interesse heeft getoond in kinderen. Al van jongs af aan zoek ik naar wat kinderen bezig houdt. Waar hun drijfveren en interesses liggen en waar ze blij van worden. Want als kinderen blij zijn en minimaal weerstand voelen in hun omgeving presteren ze op hun best.
De betekenis van (kinder)coaching wordt omschreven als: De vorm van begeleiding die erop gericht is kinderen/mensen in positieve zin te veranderen, uitgaande van gezonde mensen en een geloof in de veranderingsmogelijkheden die liggen besloten in de blijvende wisselwerking tussen inzicht en gedrag.
Ik geloof dat vanuit kennis over kinderen, maar ook door praktische vakkennis, bijgedragen kan worden aan coachingstrajecten. Met behulp van oefeningen, rollenspellen en gesprekken met kinderen kunnen eventuele problemen blootgelegd worden. En door middel van bewezen theoriën en modellen kan er gewerkt worden richting oplossingen waar kinderen baat bij hebben.
"Ik wil kinderen weer kind laten zijn"
Manon Vaanholt-Krakers